Можливості специфікації в Odoo
Як налаштовувати в Odoo та керувати такими бізнес-процесами:
- багатоетапне виробництво;
- виробництво з залученням субпідрядників;
- виробництво під замовлення або планове поповнення складу;
- можливість фіксувати залишки матеріалів або відходи від виробництва;
- відстежувати витрати матеріалів на кожному виробничому етапі.
Всі ці та інші бізнес-процеси можна відобразити в Odoo за допомогою документа “Специфікація”, де фіксується номенклатура та кількість матеріалів; робочі процеси з деталізацією за кожним підрозділом чи робочою лінією, наявність побічних товарів.
Можна створювати безліч специфікацій для кожного товару або виду товару і не можна застосувати 1 специфікацію для різних товарів.
Покажемо, як це працює на прикладі меблевого цеху.
1. Спершу виготовимо простий продукт та зафіксуємо відходи від виробництва.
Створюємо нову специфікацію для товарної позиції “Шухляда для Кухні ДСП Ламіновані”.
Якщо наш товар має варіанти (з відмінністю по кольору, розміру чи іншим параметрам), ми можемо створити специфікацію як для кожного варіанту окремо, так і для всіх одразу. Використовуємо для цього відповідне поле.
В меню “тип специфікації” обираємо “Виготовити цей товар”, оскільки шухляду ми будемо збирати повністю на власному виробництві. У відповідне поле додаємо всі компоненти, їх кількість, операцію, в якій вони додаються і переходимо на вкладку “Операції”.
Для кожної специфікації створюємо свою операцію з унікальними параметрами, робочими інструкціями, розрахунком тривалості роботи та прив’язуємо цех або виробничу лінію з нашого довідника.
На рівні робочого центру фіксуємо можливі альтернативні виробничі лінії, час роботи, ефективність та вартість на годину - все що потрапить у вартість готового продукту за специфікацією.
Припустимо, що при виготовлені шухляди маємо відходи, що становлять 10% від загальної кількості матеріалу - додаємо їх у вкладку “Побічні товари”
І на вкладці “Інші” налаштовуємо індивідуальні параметри для даного виробництва.
Виготовимо нашу шухляду.
Модуль “Виробництво” - “Операції” - “Замовлення на виробництво” - “Новий”.
Вся інформація зі специфікації автоматично підтягнулась в документ “Замовлення на виробництво”. Тож спеціаліст в цеху може виконати завдання згідно з прикріпленими інструкціями та передати полуфабрикат для наступної операції. Як виглядає інтерфейс системи для користувача в цеху, розглянемо у наступних статтях.
Нагадаю, якщо необхідних компонентів не вистачатиме, програма попередить і не дозволить виконати завдання.
А тепер проаналізуємо результат виробництва.
Деталі та вартість за виготовленням:
Зміни на складі:
Як бачимо, матеріали на виробництво списано, оприбуткована готова продукція, а також обрізки ДСП за вартістю, яку система порахувала автоматично.
Зміни у виробництві:
Бачимо, які замовлення по даному товару виконані з деталями та можливістю перейти в початковий документ.
2. Тепер спробуємо зібрати продукт, який складається з комплекту певних частин і продамо його потенційному клієнту.
Завчасно створимо для товару “Модульна шафа” унікальну специфікацію. В полі “тип специфікації” оберемо “Комплект”.
Уявімо, що до нас надійшло замовлення на “Модульну шафу збірну”. Створимо замовлення на купівлю в системі та перевіримо, чи є товар в наявності на складі.
Як бачимо, система сама порахувала необхідну кількість компонентів за специфікацію та відобразила кількість Товарної позиції “Модульна шафа збірна” виходячи з наявних компонентів.
Тож можемо оформляти продаж та відвантажувати клієнту замовлення.
У замовленні на доставлення ми побачимо весь перелік комплектуючих, які швидко збере комірник.
Перевіримо залишки компонентів та товару на складі після продажу.
Як бачимо, кількість змінилася.
Тож в Odoo легко керувати виробничими процесами, комплектувати замовлення та розраховувати вартість залишків від виробництва.
Які ще бізнес-процеси ви хотіли б побачити в Odoo? Залишайте ваші коментарі та питання, натиснувши на кнопку нижче і ми знайдемо рішення для вас.